زگیل تناسلی بدخیم
نوشته شده توسط : pari
 

درمان زگیل تناسلی

به یاد داشته باشید که با درمان زگیل تناسلی از شر ویروس اصلی خلاص نمی شوید، بلکه فقط زگیل های قابل مشاهده را درمان می کنید.  سیستم ایمنی بدن بیشتر افراد، به مرور زمان ویروس را از بین می برد.

درمان زگیل های تناسلی با هدف از بین بردن زگیل های قابل مشاهده و جهت بهبود ظاهر پوست ناحیه ی مبتلا از  نظر زیبایی، صورت می گیرد. همیشه در مورد انجام  هر یک از روش های  درمانی با پزشک متخصص زگیل تناسلی خود مشورت کنید. درمان زگیل بدون نسخه برای زگیل های تناسلی مناسب نیست.

 گزینه های درمانی موجود شامل موارد زیر است:

کرایوتراپی

زگیل ها با نیتروژن مایع یا یخ خشک منجمد می شوند. ممکن است چند دوره درمان نیاز باشد.

پودوفیلوتوکسین

این لوسیون قابل استعمال  در منزل است.  استفاده از این دارو در مواردی که چندین زگیل قابل دسترس با هم وجود دارند، aموثرتر است.  زنان باردار نباید از پودوفیلوتوکسین استفاده کنند.

کرم ایمیکیمود

این دارو باید یک بار در روز، سه بار در هفته تا سه ماه استعمال شود. این روش درمانی نیز در دوران بارداری توصیه نمی شود.

درمان با لیزر

لیزر co2 برای تعداد بیشتری از زگیل ها یا در مواردی که سایر گزینه های درمانی موثر نباشد، مورد استفاده قرار می گیرد. 

برای مشاهده درمان زگیل های خیلی بزرگ، از روش جراحی اینجا را کلیک کنید.

زگیل تناسلی مردانه بدخیم

دو نوع زگیل تناسلی 16 و 18 سبب ایجاد سرطان دستگاه گوارش و  دهانه ی رحم می شوند اما اغلب زگیل های تناسلی توسط انواع 6 و 11 ایجاد می شوند که در دسته انواع کم خطر عفونت HPV قرار می گیرند. پس شاید فقط بتوان دو نوع 16 و 18 را به عنوان زگیل تناسلی بدخیم شناخت.

بر اساس مطالعات مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در آمریکا CDC سرطان های مرتبط با اچ پی وی شایع نیستند، با این حال شانس ابتلا به سرطان زگیل تناسلی در برخی مردان بیشتر است:

1- مردانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند از جمله افراد مبتلا به بیماری ایدز!

مردانی که به ویروس HIV (ویروس ایدز) مبتلا هستند نیز احتمال بالا تری جهت ابتلا به این سرطان دارند. دیگر انواع ویروس HPV به ندرت در مردان، سرطان ایجاد می کنند اما با این حال آن ها سبب ایجاد زگیل های تناسلی می شوند. در هر برهه ای از زمان، حدود 1 درصد مردان فعال از نظر جنسی در آمریکا به زگیل تناسلی ابتلا خواهند داشت.

2- مردانی که رابطه جنسی مقعدی بیشتری دارند. در این افراد احتمال ابتلا به سرطان مقعد بالاتر است.

برخی از انواع سی و چندگانه ویروس HPV که با سرطان های ناحیه تناسلی در ارتباط هستند می توانند منجر به سرطان مقعد یا آلت تناسلی در مردان شوند. هر دوی این سرطان ها نادر هستند. در افرادی که سیستم ایمنی سالمی دارند حتی از این میزان نیز کمیاب تر است.

فراموش نکنید که:

اغلب سرطان هایی که در پشت حلق یافت می شوند از جمله قاعده زبان و لوزه ها با HPV مرتبط هستند. در واقع، این ها شایع ترین سرطان های مرتبط با HPV هستند که در مردان یافت می شوند. هر ساله بیش از 13 هزار مورد جدید در مردان تشخیص داده می شود.

بعد از ابتلای فرد به ویروس زگیل تناسلی متأسفانه برای همیشه فرد به عنوان ناقل بیماری زگیل تناسلی می باشد و هر تماس جنسی فرد با افراد سالم باعث آلودگی آنها می شود. شدت آلودگی فرد بسته به نوع ویروس فرق می کند. در شکل های زیر نمونه هایی از ابتلاء به زگیل تناسلی مردان را که از مراجعین به اینجانب گرفته شده است مشاهده می کنید .

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و درمان زگیل تناسلی با کرایو

 https://drkarami.com/




:: برچسب‌ها: #زگیل-تناسلی-مردان,#درمان-با-لیزر,#کرایو-تراپی ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: